חברות רבות המעניקות שירותים ללקוחותיהם הגיעו למסקנה שדווקא צמצום המגע באנושי בין לקוח לנציג חברה יכול להיות יעיל בניגוד לסברה כי יש לשאוף לתת ללקוח מענה משירות מגורם אנושי. במקרים רבים האינטראקציה הזו יכולה להיות מיותרת ולא יעילה, בעיקר במקומות בהם יכולה לבוא לידי ביטוי הטכנולוגיה והקדמה.
את הנגשת שירותים אלו מביאים לידי ביטוי על ידי בניית עמדות שירות עצמי. עמדות אלו קיימות כיום במרחב במספר גדל של מקומות ומאפשרות לאנשים לקבל שירות ראשוני, זמין, נוח שחוסך זמן רב. כיום, בהגעה של לקוחות לבנק, למשל, יתאפשר להם להשתמש בעמדות של שירות עצמי. אלו זמינות ומאפשרות מספר רחב של פעולות ובכך חוסכות זמן רב ומייעלות את השהות בבנק, הן עבור הלקוחות והן עבור הפקידים המתפנים לעבודה פנים משרדית ואף לפחות לחץ בעבודה מול לקוחות פרונטאליים.
בניית עמדות שירות עצמי אלו בבנקים מאפשרות לבצע פעולות שבעבר היינו זקוקים לפקיד שיבצע לנו אותם. במקרים בהם היינו מגיעים לבנק עבור ביצוע מספר פעולות, היינו אף מתבקשים לעבור מפקיד אחד לזה האחר במחלקה אחרת ובכך להמתין בתור זמן רב. יכולתן של עמדות שירות עצמי אלו הוא לספק מגוון רחב של שירותים, הפכו את חוויית השירות של הבנק וחווית הלקוח לנעימה הרבה יותר. מסגרות נוספות בולטות אשר בהן החלה בניית עמדות שירות עצמי הן בקופות החולים הרבות הפזורות בארץ. אלו מאפשרות לבאי המרפאות לקבל בצורה מיידית פתק לתור אליו הוזמנו, עמדות אחרות מאפשרות במידע רפואי ועוד מספר שירותים.
עמדות שירות עצמי אלו מיועדות להיות נוחות הן מבחינת השפה שאפשר לבחור, אופי הפעלתן הנוח במיוחד עבור אוכלוסיה מבוגרת ובכך שבכל בעיה שכן נוצרת יהיו זמינים לעזור עובדי הקופה. נראה שבעתיד בניית עמדות שירות עצמי יקבלו תאוצה בתחומים רבים אחרים. הדבר נראה לעין בלא מעט מדינות מערביות אשר עוסקות בבניית עמדות לשירות עצמי עבור תיירים בערים הגדולות, עמדות שירות עצמי עבור תחבורה ציבורית, במוזיאונים, גני חיות, רשתות שיווק ועוד.
בישראל כיום מודעים להצלחה הגוברת של בניית עמדות שירות עצמי אלו והרצון הוא להמשיך ולהתייעל סביב חידוש טכנולוגי זה, כשהרצון הוא כאמור להביא לנוחות הן אצל הלקוח והן להתייעלות המסגרת המעניקה את השירות.